Buch, Englisch, 296 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 244 mm, Gewicht: 518 g
Theory, Practical Tools and Skills
Buch, Englisch, 296 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 244 mm, Gewicht: 518 g
ISBN: 978-0-367-64023-1
Verlag: Routledge
Zielgruppe
Adult education, Postgraduate, and Undergraduate Advanced
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
Weitere Infos & Material
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About the author
Acknowledgements
Introduction
PART 1 – Theoretical foundations of social entrepreneurship
1. Introduction to social entrepreneurship
2. Social entrepreneurship and social change
3. Characteristics of social entrepreneurship
4. The social entrepreneurship ecosystem
5. The present and future of social entrepreneurship
PART 2 – Practical foundations of social entrepreneurship
6. Identifying an opportunity for social entrepreneurship
7. Developing a social entrepreneurial idea
8. From developing to implementing a social entrepreneurial idea
9. Creating strong foundations for social entrepreneurial organisations
10. Funding and growing social entrepreneurial organisations
11. Measuring impact
Appendix – Case study: Mayamiko
Glossary
Bibliography
Index