Conway | Approaches to Qualitative Research | Buch | 978-0-19-092089-0 | sack.de

Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 244 mm, Gewicht: 408 g

Reihe: Oxford Handbooks

Conway

Approaches to Qualitative Research

An Oxford Handbook of Qualitative Research in American Music Education, Volume 1
Erscheinungsjahr 2020
ISBN: 978-0-19-092089-0
Verlag: Hurst & Co.

An Oxford Handbook of Qualitative Research in American Music Education, Volume 1

Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 244 mm, Gewicht: 408 g

Reihe: Oxford Handbooks

ISBN: 978-0-19-092089-0
Verlag: Hurst & Co.


In this newly updated collection, a diverse roster of scholars place qualitative research in music education into its historical context, while providing readers with epistemological foundations and theoretical frameworks that can be applied to a range of teaching and learning contexts. Ethnography, phenomenology, case study, narrative, and practitioner inquiry are explored, as well as the emergence of mixed methods research in music education, rounding out a comprehensive overview of these qualitative research practices. Filled with cogent and practical insights from wide-ranging theoretical discourses, Approaches to Qualitative Research is a go-to guidebook for beginning research students and advanced practitioners alike.

Approaches to Qualitative Research is the first of three paperback volumes derived from the original Oxford Handbook of Qualitative Research in American Music Education, which outlines the history of qualitative research in music education and explores the contemporary use of qualitative approaches in examining issues related to music teaching and learning.

Conway Approaches to Qualitative Research jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Colleen M. Conway is Professor of Music Education at The University of Michigan, where she works with both undergraduate and graduate students. She has published over 100 research articles in music education on the topics of mentoring, professional development, teacher education, qualitative research, curriculum and assessment. Conway serves as the Editor in Chief of Arts Education Policy Review.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.