Cooper / Morrell | Africa-centred Knowledges | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 232 Seiten

Cooper / Morrell Africa-centred Knowledges

Crossing Fields and Worlds
1. Auflage 2014
ISBN: 978-1-78204-365-2
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Crossing Fields and Worlds

E-Book, Englisch, 232 Seiten

ISBN: 978-1-78204-365-2
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Proposes a dynamic new approach to the production of knowledge on Africa, one that is global, multiple and heterogeneous, elucidating this through both discursive theoretical chapters and case histories.

Cooper / Morrell Africa-centred Knowledges jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Introduction: the possibility of Africa-centred knowledges - PART ONE Epistemology: struggles over meaning-making
Validated knowledge: confronting myths about Africa by Lansana Keita
Re-theorizing the indigenous knowledge debate by Lesley Green
Battlefields of knowledge: conceptions of gender in development discourse by Signe Arnfred
Knowing time: temporal epistemology in the African novel by Bill Ashcroft
Black boxes and glass jars: classification in the hunt for Africa-centred knowledge by Brenda Cooper
'This is a robbers' system': popular musicians' readings of the Kenyan state by Mbugua wa-Mungai - PART TWO Policy and practice: applying the knowledge
Science, fishers' knowledge and Namibia's fishing industry by Barbara Paterson, Marieke Norton, Astrid Jarre and Lesley Green
ICT for development: extending computing design concepts by Ulrike Rivett, Gary Marsden and Edwin Blake
'Good houses make good people': making knowledge about health and environment in Cape Town by Warren Smit, Ariane de Lannoy, Robert VH Dover, Estelle V Lambert, Naomi Levitt and Vanessa Watson
Men of God and gendered knowledge by Akosua Adomako Ampofo and Michael PK Okyerefo
Retrieving the traces of knowledge-making while editing a book on postgraduate writing by Linda Cooper and Lucia Thesen
Hunhuism (personhood) and academic success in a Zimbabwean secondary school by Leadus Madzima



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.