Cope / Kalantzis | The Powers of Literacy (RLE Edu I) | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 304 Seiten

Reihe: Routledge Library Editions: Education

Cope / Kalantzis The Powers of Literacy (RLE Edu I)

A Genre Approach to Teaching Writing
Erscheinungsjahr 2014
ISBN: 978-1-136-51535-4
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

A Genre Approach to Teaching Writing

E-Book, Englisch, 304 Seiten

Reihe: Routledge Library Editions: Education

ISBN: 978-1-136-51535-4
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Literacy remains a contentious and polarized educational, media and political issue. What has emerged from the continuing debate is a recognition that literacy in education is allied closely with matters of language and culture, ideology and discourse, knowledge and power. Drawing perspectives variously from critical social theory and cultural studies, poststructuralism and feminisms, sociolinguistics and the ethnography of communication, social history and comparative education, the contributors begin a critical interrogation of taken-for-granted assumptions which have guided educational policy, research and practice.

Cope / Kalantzis The Powers of Literacy (RLE Edu I) jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Foreword. Introduction: How a Genre Approach to Literacy Can Transform the Way Writing is Taught. Bill Cope and Mary Kalantzis. 1. Genre as Social Process. Gunther Kress. 2. Histories of Pedagogy, Cultures of Schooling Mary Kalantzis and Bill Cope. 3. The Power of Literacy and the Literacy of Power Bill Cope and Mary Kalantzis. 4. Gender and Genre: Feminist Subversion of Genre Fiction and Its Implications for Critical Literacy Anne Cranny-Francis. 5. A Contextual Theory of Language J R Martin. 6. Grammar: Making Meaning in Writing J R Martin and Joan Rothery. 7. Curriculum Genres: Planning for Effective Teaching Frances Christie. 8. Genre in Practice Mike Callaghan, Peter Knapp and Greg Noble. 9. Assessment: A Foundation for Effective Learning in the School Context. Mary Macken and Diana Slade. Bibliographical Essay: Developing the Theory and Practice of Genre-based Literacy. Bill Cope, Mary Kalantzis, Gunther Kress and Jim Martin; compiled by Lorraine Murphy.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.