Buch, Englisch, Band 3, 280 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 236 mm, Gewicht: 490 g
Buch, Englisch, Band 3, 280 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 236 mm, Gewicht: 490 g
Reihe: International Studies in Entrepreneurship
ISBN: 978-0-387-24501-0
Verlag: Springer Us
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
Weitere Infos & Material
Crossroads of Entrepreneurship Research: An Introduction.- A Crossroad of Disciplines.- Pioneers in Entrepreneurship Research.- The Entrepreneur and the Style of Modern Economics.- The Social and Institutional Context of Entrepreneurship.- A Historian Looks at Entrepreneurship.- A Crossroad of Issues and Methods.- Venture Capital and the Growth of Innovative Firms in Europe.- Fostering Entrepreneurship in Established Family Firms.- The Effects of Entrepreneurial Posture on International Activities in the Light of Emerging Globalization.- Beyond Pioneers and Followers: A Typology of Entrepreneurial Behaviors for Hostile Environments.- Learning in Entrepreneurial Firms: An Exploratory Study.- Technological Entrepreneurship: Key Themes and Emerging Research Directions.- A Crossroad of Histories, Cultures and Institutions.- Entrepreneurship in Late Developing Countries: What is Unique about East Asia?.- Entrepreneurship in Scandinavia: Bridging Individualism and Collectivism.- Entrepreneurship: The Italian Story.- A Crossroad between Theory and Practice.- A Roundtable of Practitioners’ Point of View on Entrepreneurship.