Buch, Englisch, 205 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 4557 g
Constructing, Exchanging, and Acquiring Knowledge with Digital Media
Buch, Englisch, 205 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 4557 g
ISBN: 978-3-319-49075-5
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein E-Learning
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Medienpädagogik, Mediendidaktik
Weitere Infos & Material
Foreword.- Introduction.- Learning from Multimedia: Cognitive Processes and Instructional Support.- The Physiology of Numerical Learning: From Embodied Interaction to Neural Correlates.- Knowledge Acquisition with Dynamic Visualizations: Animations, Interactive Videos, and Beyond.- Hypermedia in the 21st Century: From Hypertext to Multiple Sources and Multimodal Interaction.- Social Dimensions of Knowledge Exchange via Digital Media.- Fostering Collaboration with Group Awareness Tools.- Dynamics of Knowledge Construction.- Digital Design and Learning: Perspectives of Individual and Group Knowledge Processes in Design Problem Solving.- Knowledge Networks in Social Media.- Afterword.