Cunningham | Quality Shareholders | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch

Cunningham Quality Shareholders

How the Best Managers Attract and Keep Them
1. Auflage 2020
ISBN: 978-0-231-55277-6
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

How the Best Managers Attract and Keep Them

E-Book, Englisch

ISBN: 978-0-231-55277-6
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Lawrence A. Cunningham offers an expert guide to the benefits of attracting and keeping quality shareholders. He demonstrates that a high density of dedicated long-term shareholders results in numerous comparative and competitive advantages for companies and their managers

Cunningham Quality Shareholders jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Prologue: The Shareholders Managers Deserve
Part I. Why Quality?
1. Meet the Quality Shareholders
2. Comparative Advantages
3. Competitive Advantages
Part II. Quality Engagement
4. The Corporate Message
5. Annual Letters
6. Annual Meetings
7. Quality Quarterly Contact
8. Useful Metrics
9. Capital Allocation
10. Trackers and Spins
Part III. Pivot Points
11. Director Selection: Stewards, Advocates, or Passivity?
12. Managerial Performance: The Overpaid and Underpaid
13. Shareholder Voting: One Each, Dual Class, or Quality?
Epilogue: Getting Indexers and Activists Going Quality
Appendixes
A. Research, Method, and Names
B. Selected Quality Shareholder Statements
Acknowledgments
Notes


Cunningham Lawrence:
Lawrence A. Cunningham is the Henry St. George Tucker III Research Professor of Law at George Washington University. He is the author of many corporate governance and investing books, including Berkshire Beyond Buffett: The Enduring Value of Values (Columbia University Press, 2014).Lawrence A. Cunningham, editor and publisher since 1997 of The Essays of Warren Buffett: Lessons for Corporate America, is the Henry St. George Tucker III Research Professor at George Washington University. His books include Berkshire Beyond Buffett: The Enduring Value of Values (Columbia, 2014) and Margin of Trust: The Berkshire Business Model (Columbia, 2020).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.