Cunningham | Systems Theory for Pragmatic Schooling: Toward Principles of Democratic Education | Buch | 978-1-137-44931-3 | sack.de

Buch, Englisch, 142 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3011 g

Reihe: The Cultural and Social Foundations of Education

Cunningham

Systems Theory for Pragmatic Schooling: Toward Principles of Democratic Education


2014. Auflage 2014
ISBN: 978-1-137-44931-3
Verlag: Palgrave MacMillan Us

Buch, Englisch, 142 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3011 g

Reihe: The Cultural and Social Foundations of Education

ISBN: 978-1-137-44931-3
Verlag: Palgrave MacMillan Us


Writing for educators and education leaders, Cunningham shows that combining a philosophy of pragmatism with thinking about education as systems can illuminate challenges in contemporary schooling and provide practical solutions for creating a democratic education.

Cunningham Systems Theory for Pragmatic Schooling: Toward Principles of Democratic Education jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. The Schooling We Have 2. The Nature of Nature 3. Systems 4. The Complexities of Schooling 5. Learners and Learning 6. Teachers and Teaching 7. The Schooling We Need 8. Epilogue


Craig A. Cunningham is Associate Professor of Advanced Studies in Teaching, Educational Foundations, and Technology in Education at National Louis University, Chicago, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.