A Geographical Perspective
Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 145 mm x 222 mm, Gewicht: 3845 g
ISBN: 978-1-137-56190-9
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Cities and Spaces of Leadership investigates the interaction between leadership, leaders and spaces at various levels. It analyzes how spaces and places influence leaders and leadership, as well as how the presence, distribution, action, and concentration of leaders in spaces contribute to their transformation.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Entwicklungsstudien
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Humangeographie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Globalisierung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik
Weitere Infos & Material
Introduction
1. Leaders and Leadership in a Globalized World
2. Spaces and Scales of Leadership
3. Leadership, Spirals and Trajectories
4. Spaces of Leadership: the Weight of Location and Leadership Density in Spaces
5. Leadership Capacity of Spaces
6. Spatial Networks: Connecting Spaces through Leaders
7. Geographical Knowledge as an Important Part of Leaders' Background
8. Spatial and Temporal Issues and the Role of Moments
9. Conclusions