Buch, Englisch, 186 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 465 g
Towards Business Sustainability
Buch, Englisch, 186 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 465 g
Reihe: CSR, Sustainability, Ethics & Governance
ISBN: 978-981-16-5718-4
Verlag: Springer Nature Singapore
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Geisteswissenschaften Philosophie Ethik, Moralphilosophie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften
Weitere Infos & Material
Preface.- Chapter 1. Introduction.- PART I: Framework and Strategy.- Chapter 2. Governance, and Responsible Management.- Chapter 3. The Fundamentals of Social Impact Management.- Chapter 4. How to strategize and apply CSR. Activities.- Chapter 5. Towards Competitive Advantage and Sustainability.- Part II: Case Studies.- 20 cases from all over the world covering both developed and emerging economies.