Transcultural Flow, Fandom and Identity
Buch, Englisch, 243 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 463 g
ISBN: 978-981-16-8709-9
Verlag: Springer Nature Singapore
Chapter 1 is available open access under a Creative Commons Attribution 4.0 International License via link.springer.com.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Digital Lifestyle Internet, E-Mail, Social Media
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Kultur-, Wissenschafts- & Technologiepolitik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
Weitere Infos & Material
Section 1: Fandom and Youth.- Chapter 1 Looking at Fan Identity: The Bangladeshi K-pop Fan.- Chapter 2 Korean Dramas in India - Viewership, Aspirations and Consumerism: A Reception Study among Indian Youngsters.- Chapter 3 Youth and popular culture: Korean Wave in India’s North East.- Chapter 4 The ‘hallyu’ fandom in and around Kolkata: an ethnography of the affective and listening experiences of k-pop fans.- Section 2: Digitalization and Sub-Culture.- Chapter 5 Fandom, Mediated Culture and Re-imagining Identity: Exploring the Hallyu Wave in South Asia.- Chapter 6 Reading K-Pop Memes on Social Media through a Gendered Perspective: The Case of Darjeeling and Kalimpong.- Chapter 7 Understanding Korean Wave through the lens of BTS fandom in India: A Study of Thematically Analyzing the BTS’ Music Content and Response of Indian Fans to BTS’ Music.- Section 3: Glocalization and Cultural Adaptation.- Chapter 8 Adapting Korean Cinema in Indian Way.- Chapter 9 Spinning The ‘K’ yarn: the thriving media cottage entrepreneurship of Mizoram.- Chapter 10 From the reel to the real: a sociological analysis of Korean dramas.- Chapter 11 The Hallyu Phenomenon in Sri Lanka: Investigating the Socio-cultural Dynamics.