Neoliberalism, Citizenship and the Public Sphere
Buch, Englisch, 239 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 448 g
ISBN: 978-3-319-50096-6
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Mediengeschichte
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Kultur-, Wissenschafts- & Technologiepolitik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturpolitik, Kulturmanagement
Weitere Infos & Material
1. Broadcasting Regulation, History and Theory.- 2. Geneology, Critique and the Public-Private Dichotomy.- 3. Broadcasting and the Public Sphere.- 4. Broadcasting, Citizenship and Consumption.- 5. Broadcasting and Neoliberalism.- 6. Problematising Public Control, Service, Interest and Value.- 7. Problematising the Public, Citizens and Consumers.- 8. Problematising Monopoly, Competition and Choice. - 9. The Social, the Political and the Public Sphere.- 10. Individualization, Voice and Citizenship.- 11. Neoliberalization as Discursive Process.- 12. Why the Public-Private Dichotomy Still Matters.