De Costa | The Power of Identity and Ideology in Language Learning | Buch | 978-3-319-80751-5 | sack.de

Buch, Englisch, Band 18, 173 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 2993 g

Reihe: Multilingual Education

De Costa

The Power of Identity and Ideology in Language Learning

Designer Immigrants Learning English in Singapore
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2016
ISBN: 978-3-319-80751-5
Verlag: Springer International Publishing

Designer Immigrants Learning English in Singapore

Buch, Englisch, Band 18, 173 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 2993 g

Reihe: Multilingual Education

ISBN: 978-3-319-80751-5
Verlag: Springer International Publishing


This critical ethnographic school-based case study offers insights on the interaction between ideology and the identity development of individual English language learners in Singapore. Illustrated by case studies of the language learning experiences of five Asian immigrant students in an English-medium school in Singapore, the author examines how the immigrant students negotiated a standard English ideology and their discursive positioning over the course of the school year. Specifically, the study traces how the prevailing standard English ideology interacted in highly complex ways with their being positioned as high academic achievers to ultimately influence their learning of English. This potent combination of language ideologies and circulating ideologies created a designer student immigration complex. By framing this situation as a complex, the study problematizes the power of ideologies in shaping the trajectories and identities of language learners.

De Costa The Power of Identity and Ideology in Language Learning jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1: Foreign talent and Singapore.- Chapter 2: Reconceptualizing language, language learning, and the language learner in the age of globalization.- Chapter 3: Researching, analyzing, and constructing the data.- Chapter 4: The sociolinguistic context of Singapore and Oak.- Chapter 5: Designer student immigration and the designer student immigrant complex at Oak.- Chapter 6: Language ideologies at Oak.- Chapter 7 The designer student immigrant complex: Its impact on learning.- Chapter 8: Looking back and moving forward.- Appendix.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.