Guiding Principles for Change
Buch, Englisch, 183 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 324 g
ISBN: 978-3-031-28185-3
Verlag: Springer International Publishing
Using case studies and optional assessment questions, this textbook explains to students what a market is at the macro level and then translates the effects of the market to industries and subsequently to the strategic choices of companies at the micro level. It adopts a model of 8 guiding principlesthat underpin the current free market economy and 8 guiding principles for the sustainable market economy. Switching these deeply held principles will be essential to any serious transition to a sustainable economy.
Zielgruppe
Upper undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Betriebliches Energie- und Umweltmanagement
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Wirtschaftssektoren & Branchen: Allgemeines
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften
Weitere Infos & Material
1. Introduction.- 2. Market Failure: The Tragedy Of The Coercive Hand.- 3. Guiding principles in our current economic model.- 4. Towards a new DNA for a sustainable market. Guiding principles for a sustainable economy.- 5. The happiness of a sustainable market.- 6. Afterword – Now What? The role of citizens, businesses and government.