Dennhardt | User-Generated Content and its Impact on Branding | Buch | 978-3-658-02349-2 | sack.de

Buch, Englisch, 129 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 1956 g

Dennhardt

User-Generated Content and its Impact on Branding

How Users and Communities Create and Manage Brands in Social Media
2014
ISBN: 978-3-658-02349-2
Verlag: Springer

How Users and Communities Create and Manage Brands in Social Media

Buch, Englisch, 129 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 1956 g

ISBN: 978-3-658-02349-2
Verlag: Springer


The emergence of social media as one of the driving forces of consumers’ online experiences today also challenges our current understanding on marketing and brand management. The effects of brands’ social media involvement are to this day uncertain. Severin Dennhardt shows that social media and user-generated brands do have a strong influence on brands. Four independent studies demonstrate that successful brands can be created in virtual worlds, user-generated content drives the creation of unique brands, social media strongly influences the social value perception of brands, and social media impacts consumers’ purchase decision process.

Dennhardt User-Generated Content and its Impact on Branding jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Research Overview.- Overview of Papers.- Implications and Future Research.


Dr. Severin Dennhardt wrote his dissertation under Prof. Dr. Kurt Matzler’s supervision at the Chair of Strategic Management and Leadership at the University of Innsbruck.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.