How Small Boats Navigate New Markets and Technology
Buch, Englisch, 266 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 483 g
ISBN: 978-3-030-05086-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Naturwissenschaften Agrarwissenschaften Tierhaltung Fischerei, Fischzucht, Aquakultur
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Primärer Sektor Fischerei
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltmanagement, Umweltökonomie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Humangeographie Wirtschaftsgeographie
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction.- Chapter 2. Fishing in market-based resource management.- Chapter 3. Economising rural independence.- Chapter 4. The practice of fishing.- Chapter 5. Enframing the sea.- Chapter 6. When the fish ignore the market.- Chapter 7. Fishing for quality.- Chapter 8. The fishery panopticon.- Chapter 9. A new culture of liberal rural capitalism.- Appendix.- Bibliography.- Index.