E-Book, Englisch, 262 Seiten, Web PDF
Reihe: ISSN
Drucker / Gumpert Regulating Social Media
1. Auflage 2011
ISBN: 978-1-4539-0972-0
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Legal and Ethical Considerations
E-Book, Englisch, 262 Seiten, Web PDF
Reihe: ISSN
ISBN: 978-1-4539-0972-0
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Medienrecht
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Computerkommunikation & -vernetzung Social Media, Semantic Web, Web 2.0
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
Weitere Infos & Material
Contents: Susan J. Drucker/Gary Gumpert: Introduction: Thoughts on Social Media, Law, and Ethics – Star Muir: Privacy, Identity, and Public Engagement among Digital Natives – Dale A. Herbeck: Swimming in Cyber-Cesspools: Defamation Law in the Age of Social Media – Juliet Dee: Cyberharassment and Cyberbullying: 'There Ought To Be a Law' – Mary Ann Allision/Eric Allision: Brains and Behavior: Addressing Amplified Adolescent Visibility in the Global Village – Adrienne Hacker-Daniels: Protection or Prosecution: Julian Assange and Wikileaks Making Waves with a Cybersplash – Warren Sandman: Revisiting the Right 'To Be Let Alone' in the Age of Social Media – Douglas C. Strahler/Thomas R. Flynn: Transparency, Misrepresentation, and Social Media – Bruce E. Drushel: Digital Red Light Zones: Alternative Approach to Regulating Adult Online Social Media – Suzanne Berman: Social Media, Public Relations and Ethics – Kelly Fincham: Toward a New Code of Ethics: Social Media in Journalism.