Duminy / Andreasen / Lerise | Planning and the Case Study Method in Africa | Buch | 978-1-349-45576-8 | sack.de

Buch, Englisch, 267 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 366 g

Duminy / Andreasen / Lerise

Planning and the Case Study Method in Africa

The Planner in Dirty Shoes
1. Auflage 2014
ISBN: 978-1-349-45576-8
Verlag: Palgrave Macmillan UK

The Planner in Dirty Shoes

Buch, Englisch, 267 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 366 g

ISBN: 978-1-349-45576-8
Verlag: Palgrave Macmillan UK


This book addresses the relevance of the case study research methodology for enhancing urban planning research and education in Africa and the global South. It provides an introduction to the case study methodology and features examples of its application to planning research and education on the continent.

Duminy / Andreasen / Lerise Planning and the Case Study Method in Africa jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Foreword; Bent Flyvbjerg Introduction; James Duminy, Vanessa Watson and Nancy Odendaal PART I: THE CASE STUDY METHOD IN AFRICA 1. Methodological Dimensions; James Duminy, Nancy Odendaal and Vanessa Watson 2. Strategies of Case Research on African Urbanization and Planning; James Duminy PART II: CASE STUDIES AS A RESEARCH METHOD 3. Anloga Woodworkers in Kumasi, Ghana: The Long Road to 'Formality'; Daniel Inkoom 4. Bicycle Taxis (Sacramentos) in Mzuzu City: A Business Venture Misunderstood; Mtafu Manda 5. Relocation and Defiance in the Dhamidja-Azikiwe Informal Shopping Belt in Enugu, Nigeria: Actions Still Speak Louder than Words; Victor Onyebueke and Christopher Anierobi 6. Participatory Planning: A Case Study of a Solid Waste Management Improvement Project in Enugu, Nigeria; Joy Ogbazi and Nkeiru Ezeadichie PART III CASE STUDY AS A TEACHING METHOD 7. Case Method as a Way of Teaching Architecture at Makerere University; Stephen Mukiibi 8. Working and Living in Johannesburg: Insights into the Housing Circumstances of Informal Recyclers; Sarah Charlton 9. Learning through Real-life Experience: Using Case Studies for Urban Planning and Design Education; Karina Landman Conclusion; James Duminy and Vanessa Watson


Daniel Inkoom, Kwame Nkrumah University of Science and Technology, Ghana

Mtafu Manda, Mzuzu University, Malawi

Victor Onyebueke, University of Nigeria, Nigeria

Christopher Anierobi, University of Nigeria, Nigeria

Joy Ogbazi, University of Nigeria, Nigeria

Ezeadichie Nkeiru, University of Nigeria, Nigeria

Stephen Mukiibi, Makerere University, Uganda

Sarah Charlton, University of the Witwatersrand, South Africa

Karina Landman, University of Pretoria, South Africa



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.