Buch, Englisch, 225 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 317 g
The Case of Miller High
Buch, Englisch, 225 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 317 g
Reihe: Secondary Education in a Changing World
ISBN: 978-1-349-29059-8
Verlag: Palgrave Macmillan US
Eick explores the history of a comprehensive high school from the world views of its assorted student body, confronting issues of race, ethnicity, class, gender, nationality, and religion. Her case study examines the continuities and differences in student relationships over five decades.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Naturwissenschaften Astronomie Astronomie: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Geowissenschaften Geologie Tektonik, Strukturgeologie
Weitere Infos & Material
PART I: THE DIVIDED GENERATION (1950-1969) Memories of Class, Race, and Gender Divides: Immediate Pre and Post Desegregation Years Cautiously Negotiating Social Divides: A Conservative Student Body PART II: THE BORDER-CROSSING GENERATION (1970-1985) Memories of Interracial Peer-Group Affiliations: Integration Years Bridging Social Divides through Peer-Groups: A Socially Tolerant but Politically Inactive Student Body PART III: THE RE-DIVIDED GENERATION (1986-2000) Memories of Segregation by Class, Race, Nationality, and Religion: Destabilizing Years of Shifting Demographics Self-Segregating in Opposition To: A Student Body Sensitized to Discrimination Conclusion Methodology: The Transparent Historian