Buch, Englisch, 156 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 348 g
ISBN: 978-3-030-41496-2
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
Weitere Infos & Material
Part I. The hidden curriculum in doctoral contexts.- Chapter 1. What is the hidden curriculum?.- Chapter 2. Exposing the hidden curriculum in the context of doctoral education.- Chapter 3. Recognising the hidden curriculum within international doctoral education.- Part II. The hidden facets and players in the formal and informal doctoral curriculum.- Chapter 4. Navigating the hidden curriculum: a person-centred approach to developing doctoral researchers.- Chapter 5. Personal pursuit of the hidden curriculum, value, choice and ownership.- Chapter 6. Harnessing the hidden curriculum, adopting and adapting.- Part III. The hidden curriculum and wider doctoral learning ecology.- Chapter 7. A 'doctoral learning ecology model'.- Chapter 8. The hidden curriculum - educational pillars for doctoral researchers' meaningful experiences and successful completion.- Chapter 9. Beyond surviving: Towards thriving in doctoral education.