Embretson / Hershberger | The New Rules of Measurement | Buch | 978-1-138-00301-9 | sack.de

Buch, Englisch, 274 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 226 mm, Gewicht: 386 g

Embretson / Hershberger

The New Rules of Measurement

What Every Psychologist and Educator Should Know
1. Auflage 2014
ISBN: 978-1-138-00301-9
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)

What Every Psychologist and Educator Should Know

Buch, Englisch, 274 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 226 mm, Gewicht: 386 g

ISBN: 978-1-138-00301-9
Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)


In this volume prominent scholars from both psychology and education describe how these new rules of measurement work and how they differ from the old rules. Several contributors have been involved in the recent construction or revision of a major test, while others are well-known for their theoretical contributions to measurement. The goal is to provide an integrated yet comprehensive reference source concerned with contemporary issues and approaches in testing and measurement.

Embretson / Hershberger The New Rules of Measurement jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Contents: S.E. Embretson, S.L. Hershberger, Preface. S.E. Embretson, Issues in the Measurement of Cognitive Abilities. R.M. Thorndike, IRT and Intelligence Testing: Past, Present, and Future. M.H. Daniel, Behind the Scenes: Using New Measurement Methods on DAS and KAIT. B.D. Wright, Fundamental Measurement for Psychology. R.W. Woodcock, What Can Rasch-Based Scores Convey About a Person's Test Performance? G.A. Marcoulides, Generalizability Theory: Picking Up Where the Rasch IRT Model Leaves Off? S.L. Hershberger, Introduction to Personality Measurement. J.E. Exner, Jr., The Rorschach: Measurement Concepts and Issues of Validity. N.G. Waller, Searching for Structure in the MMPI. S.P. Reise, Personality Measurement Issues Viewed Through the Eyes of IRT. S.E. Embretson, S.L. Hershberger, Summary and Future of Psychometric Methods in Testing.


Edited by Embretson, Susan E.; Hershberger, Scott L.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.