Why Reputation Matters for R&D in Multinational Firms
Buch, Englisch, 220 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 317 g
ISBN: 978-1-349-37676-6
Verlag: Palgrave Macmillan US
Explores the relationship between social characteristics of scientists and the interpersonal sharing of technological knowledge. The findings illuminate attributes of reputation conducive to the voluntary transfer of timely, relevant, technological knowledge among individual R&D scientists in the same multidivisional, multinational firm.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Wissensmanagement
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
Weitere Infos & Material
A Knowledge-Based View of the Firm: The Global Context Managing Globally Distributed Work: The Challenges Knowledge Creation in Globally Distributed Work Knowledge Transfer in Globally Distributed Work Knowledge Reuse in Globally Distributed Work Knowledge Integration in Globally Distributed Work Organizational Structures for Knowledge Processes Managing Knowledge Processes in Globally Distributed Environment