Etro | Competition, Innovation, and Antitrust | E-Book | www.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 284 Seiten, eBook

Etro Competition, Innovation, and Antitrust

A Theory of Market Leaders and Its Policy Implications
2007
ISBN: 978-3-540-49601-4
Verlag: Springer
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

A Theory of Market Leaders and Its Policy Implications

E-Book, Englisch, 284 Seiten, eBook

ISBN: 978-3-540-49601-4
Verlag: Springer
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



This book reviews recent progress in the theory of oligopoly and market leadership and provides new results on the theory of Stackelberg competition and Nash competition with strategic investment under endogenous entry. These theories are applied to models of competition in quantities, prices and to patent races. The results are used to propose a new approach to competition policy and issues of the abuse of dominance.

Etro Competition, Innovation, and Antitrust jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Competition, Leadership and Entry.- Strategic Commitments and Endogenous Entry.- Stackelberg Competition and Endogenous Entry.- Dynamic Competition and Endogenous Entry.- Antitrust and Abuse of Dominance.- Microsoft Economics.- Epilogue.- References.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.