E-Book, Englisch, Band 69, 225 Seiten, Web PDF
Evans-Winters / Love Black Feminism in Education
1. Auflage 2014
ISBN: 978-1-4539-1462-5
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Black Women Speak Back, Up, and Out
E-Book, Englisch, Band 69, 225 Seiten, Web PDF
Reihe: Black Studies and Critical Thinking
ISBN: 978-1-4539-1462-5
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Interessengruppen, Lobbyismus und Protestbewegungen
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Feminismus, Feministische Theorie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
Weitere Infos & Material
Contents: Ruth Nicole Brown: A Praisesong for Johnnie – Lameesa W. Muhammad/Andrea L. Tyler/Adonica Jones-Parks/Lara Chatman: Navigating Inhibited Spaces: Black Female Scholars’ Re-articulation of Knowledge Production in the Academy – Angela N. Campbell: 'Out of the Mouths of Babes': Using Cynthia Dillard’s Endarkened Feminist Epistemology to Reveal Unseen Gendered Passageways – Darlene Russell/Lisa Hobson/Denise Taliaferro-Baszile: Rising Harriett Tubmans: Exploring Intersectionality and African American Women Professors – Kyra T. Shahid: Eating from the Tree of Life: An Endarkened Feminist Revelation – Carla R. Monroe: Colorist Dimensions of Black Feminist Knowledge – Tuwana T. Wingfield: (Her)story: The Evolution of a Dual Identity as an Emerging Black Female and Scholar – Ezella McPherson: Having Our Say in Higher Education: African American Women’s Stories of 'Doing Science' Through Spiritual Capital – Kyra D. Gaunt: Truly Professin’ Hip-Hop - The Rewind (1996): Makin’ Black Girls Embodied Musical Play the Teacher – Roberta P. Gardner: If You Listen, You Will Hear: Race, Place, Gender, and the Trauma of Witnessing Through Listening in Research Contexts – Venus E. Evans-Winters: Black Feminism in Qualitative Education Research: Karla Manning/Adrienne Duke/Philip Bostic: Me, Myself, and I: Exploring African American Girlhood Through an Endarkened (Photographic) Lens – Amira Millicent Davis: Embodying Dillard’s Endarkened Feminist Epistemology – Monique Lane: Black Girl Interrupted: A Reflection on the Challenges, Contradictions, and Possibilities in Transitioning from the Community to the Academy – Billye Sankofa Waters: 'Oh, You’ll Be Back': Bridging Identities of Race, Gender, Educator, and Community Partner in Academic Research – Corrie L. Theriault: Lessons Learned Through Double-Dutch: Black Feminism and Intersectionality in Educational Research – Qiana M. Cutts: Responsibility, Spirituality, and Transformation in the (For-Profit) Academy: An Endarkened Feminist Autoethnography – Bettina L. Love/Venus E. Evans-Winters: Why We Matter: An Interview with Dr. Cynthia Dillard. (Nana Mansa II of Mpeasem, Ghana, West Africa).