Falcone / Singh / Barber | Trusting Agents for Trusting Electronic Societies | Buch | 978-3-540-28012-5 | sack.de

Buch, Englisch, 235 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 382 g

Reihe: Lecture Notes in Artificial Intelligence

Falcone / Singh / Barber

Trusting Agents for Trusting Electronic Societies

Theory and Applications in HCI and E-Commerce
2005
ISBN: 978-3-540-28012-5
Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Theory and Applications in HCI and E-Commerce

Buch, Englisch, 235 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 382 g

Reihe: Lecture Notes in Artificial Intelligence

ISBN: 978-3-540-28012-5
Verlag: Springer Berlin Heidelberg


Based on two international workshops on trust in agent societies, held at AAMAS 2003 and AAMAS 2004, this book draws together carefully revised papers on trust, reputation, and security in agent society. Besides workshop papers, several contributions from leading researchers in this interdisciplinary field were solicited to complete coverage of all relevant topics.

The 13 papers presented take into account issues from multiagent systems, artificial intelligence, cognitive science, game theory, and social and organizational science. Theoretical topics are addressed as well as applications in human-computer interaction and e-commerce.

Falcone / Singh / Barber Trusting Agents for Trusting Electronic Societies jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Normative Multiagent Systems and Trust Dynamics.- Toward Trustworthy Adjustable Autonomy in KAoS.- Contract Nets for Evaluating Agent Trustworthiness.- The EigenRumor Algorithm for Calculating Contributions in Cyberspace Communities.- A Temporal Policy for Trusting Information.- A Design Foundation for a Trust-Modeling Experimental Testbed.- Decentralized Reputation-Based Trust for Assessing Agent Reliability Under Aggregate Feedback.- A Trust Analysis Methodology for Pervasive Computing Systems.- Decentralized Monitoring of Agent Communications with a Reputation Model.- A Security Infrastructure for Trust Management in Multi-agent Systems.- Why Trust Is Hard – Challenges in e-Mediated Services.- A Protocol for a Distributed Recommender System.- Temptation and Contribution in C2C Transactions: Implications for Designing Reputation Management Systems.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.