E-Book, Englisch, Band 80, 238 Seiten
Farber Game-Based Learning in Action
1. Auflage 2018
ISBN: 978-1-4331-4472-1
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
How an Expert Affinity Group Teaches With Games
E-Book, Englisch, Band 80, 238 Seiten
Reihe: New Literacies and Digital Epistemologies
ISBN: 978-1-4331-4472-1
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Programmierung | Softwareentwicklung Spiele-Programmierung, Rendering, Animation
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Computeranwendungen in Geistes- und Sozialwissenschaften
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
Weitere Infos & Material
List of Figures – James Paul Gee: Foreword – Acknowledgments – Introduction – The Tribe – Learning from the Experts – Games in School – "The Godmother of Educational Gaming" – "For the Next 3 Hours, You Have a License to Snoop Around the House" – "Life Just Got Epic!" – Playful Learning – Gameful Learning – Games as High Quality Curricular Materials – "How Can I Twist This Game to My Purposes?" – The Case for Experiential Learning – Open-Ended Assessments for Open-Ended Games – The Role of the Game-Based Teacher – Conclusion – Index.