Listening to Many Voices
Buch, Englisch, 179 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 222 g
ISBN: 978-1-349-49304-3
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Utilising a wide range of theoretical traditions from philosophy, sociology and anthropology, this book aims to raise the reader's awareness of the power as well as the limitations of language in relation to special education.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Soziolinguistik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
Introduction: The Importance of Language in Special Education 1. Past Voices: Historical Terminology 2. Present Voices: Current Language in Special Education 3. Grand Designs: Constructing Social Meaning 4. Labelling: New Labels for Old? 5. Disability Memoirs and Student Voice 6. Problematizing Meaning: Deconstruction 7. Immersed in Language: Discourse 8. Analysing Concepts in Special Education 9. Persuasive or Misleading Language Conclusion