Ferreira | Mapping Time, Space and the Body | Buch | 978-94-6209-865-7 | sack.de

Buch, Englisch, Band 29, 246 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 537 g

Reihe: New Directions in Mathematics and Science Education

Ferreira

Mapping Time, Space and the Body

Indigenous Knowledge and Mathematical Thinking in Brazil

Buch, Englisch, Band 29, 246 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 537 g

Reihe: New Directions in Mathematics and Science Education

ISBN: 978-94-6209-865-7
Verlag: Brill Academic Publishers


Mapping Time, Space and the Body: Indigenous Knowledge and Mathematical Thinking in Brazil brings people, land and numbers together in the fight for justice. On this extraordinary voyage through ancestral territories in central and southern Brazil, the Xavante, Suyá, Kayabi, and other local nations use mapping as a tool to protect their human rights to lands and resources they have traditionally owned and acquired. Mathematics activities inside the classroom and in everyday life help explain how Indigenous Peoples understand the cosmos and protect the living beings that helped create it. The book is a welcome contribution to a growing literature on the mathematical and scientific thinking of Indigenous Peoples around the globe. It makes mathematics alive and culturally relevant for students of all national backgrounds worldwide.
Ferreira Mapping Time, Space and the Body jetzt bestellen!
Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.