Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 425 g
Implications for Exports from Marginalised Economies
Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 425 g
ISBN: 978-0-7146-5159-0
Verlag: Taylor & Francis Ltd
The papers collected in this volume report the results of research on issues dealing with the failure of globalization to benefit poor countries. They explain how exports could be improved for these countries and reveal the role that UK supermarkets play in African poverty.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Internationaler Handel
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftssysteme, Wirtschaftsstrukturen
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Entwicklungspolitik, Nord-Süd Beziehungen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Außenhandel
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Entwicklungsstudien
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Globalisierung, Transformationsprozesse
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
Weitere Infos & Material
Globalization and trade - the implications for exports from marginalized economies, Oliver Morrissey and Igor Filatotchev; skills, investment and exports from manufacturing firms in Africa, Mans Soderbom and Francis Teal; exporting activity in transitional economies - an enterprise-level study, Trevor Buck, Igor Filatotchev, Natalia Demina and Mike Wright; policy and non-policy barriers to trade and implicit taxation of exports in Uganda, Chris Milner, Oliver Morrissey and Nicodemus Rudaheranwa; why does Zimbabwe export manufactures and Uganda not? econometrics meets history, Adrian Wood and Kate Jordan; globalization and unequalization - what can be learned from value chain analysis?, Raphael Kaplinsky; governance and trade in fresh vegetables - the impact of UK supermarkets on the African horticulture industry, Catherine Dolan and John Humphrey; learning from global buyers, Hubert Schmitz and Peter Knorringa.