Buch, Englisch, 142 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 254 g
Reihe: SpringerBriefs in Business
Managing the Challenges of the 21st Century
Buch, Englisch, 142 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 254 g
Reihe: SpringerBriefs in Business
ISBN: 978-3-031-25396-6
Verlag: Springer International Publishing
This open access book is a compact guide to the development of sustainable business, which has become the central concept in discussions about the future development of humanity and planet earth. It provides basic terminology and concepts on sustainable business and offers insights into a new management paradigm that integrates social and environmental dimensions into business models, strategies, and operations. New business concepts such as the donut economy, the circular economy, social innovation and sustainable leadership are introduced and the book outlines how they influence the way we run businesses today and in the future. This book lays the foundation for new management thinking in business and academia, making it a essential reader for professionals and students alike.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Non-Profit-Organisationen, Verbände
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Betriebliches Energie- und Umweltmanagement
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik