Buch, Englisch, Band 178, 396 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 736 g
Reihe: Internationale Forschungen zur Allgemeinen und Vergleichenden Literaturwissenschaft
With a preface by Jacques Le Brun
Buch, Englisch, Band 178, 396 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 736 g
Reihe: Internationale Forschungen zur Allgemeinen und Vergleichenden Literaturwissenschaft
ISBN: 978-90-420-3817-2
Verlag: Brill | Rodopi
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Geschichte der Westlichen Philosophie Westliche Philosophie: Aufklärung
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Rezeption, literarische Einflüsse und Beziehungen
- Geisteswissenschaften Philosophie Geschichte der Westlichen Philosophie Westliche Philosophie: 18. Jahrhundert
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Romanische Literaturen Französische Literatur
Weitere Infos & Material
Table of Contents
Jacques Le Brun: Préface: Une réception paradoxale
Christoph Schmitt-Maaß/Stefanie Stockhorst/Doohwan Ahn: Introduction: Early Modernism,
Catholicism and the Role of the Subject – Fénelon as a Representative of the Age of Enlightenment
Karen Pagani: And if Voltaire Ceased to be Voltaire? The Influence of Quietism on Voltaire’s Later Work
Matthew D. Mendham: Rousseau’s Partial Reception of Fénelon: From the Corruptions of Luxury to the Contradictions of Society
Andrew Mansfield: Fénelon’s Cuckoo: Andrew Michael Ramsay and the Archbishop Fénelon
Doohwan Ahn: From Idomeneus to Protesilaus: Fénelon in Early Hanoverian Britain
Jorge Fernández-Santos Ortiz-Iribas/Sara Muniain Ederra: Prendre modèle sur Télémaque: The Fénelonian Underpinnings of ‘Cultural Policy’ at the Court of Philip V of Spain
Christoph Schmitt-Maaß: Quietistic Pietists? The Reception of Fénelon in Central Germany c. 1700
Patricia A. Ward: Fénelon and Classical America
Márcia Abreu: The Adventures of Telemachus in the Luso-Brazilian World
Arzu Meral: The Ottoman Reception of Fénelon’s Télémaque
Dragana Grbic: Telemachus – Dositej Obradovic’s Last Wish. The Serbian Reception of Fénelon
Anna Szyrwinska: Polish Translations of Fénelon’s The Adventures of Telemachus in the 18th and early 19th Century
Mary D. Sheriff: Painting Telemachus in the French Regency
Bernward Schmidt: The Rejected Maxim: Images of Fénelon in Rome 1699 and by Catholic Reformers c. 1800
Silvia Schmitt-Maaß: Collecting Fénelon: Images, Imaginations, and Collecting Portraits
Bruno Forment: Fénelon’s Operatic Novel: Audiovisual Topoi in Télémaque and their Representation in Opera
Biographical Notes
Index