Ford | A Social Theory of the WTO | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 218 Seiten, eBook

Ford A Social Theory of the WTO

Trading Cultures
2003
ISBN: 978-1-4039-4371-2
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

Trading Cultures

E-Book, Englisch, 218 Seiten, eBook

ISBN: 978-1-4039-4371-2
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



Traditional theories suggest that developing countries lack influence in the trade regime. In this text, Jane Ford uses a social theory or constructivist approach to show that developing countries played a critical role in strengthening multilateralism in the World Trade Organization.

Ford A Social Theory of the WTO jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


List of Tables Preface Acknowledgements List of Abbreviations Introduction: Trading Traditions: Straw Arguments in North-South Trade Theorizing the Uruguay Round: The Case for Constructivism Rethinking Trade Rules US Trade Policy: Mixed Messages Trading Roles Pro-Trade Policies: Creating Collective Identity Rethinking Power in the Trading Regime India Adopts a New Trading Strategy Conclusion References


JANE FORD is a Director of international risk consultancy Alpha Risk International and is currently a departmental visitor in the Research School for Pacific and Asian Studies at the Australian National University. She is the author of several publications dealing with international political economy and political risk.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.