Buch, Englisch, Band 32, 370 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 758 g
Reihe: IFSR International Series in Systems Science and Systems Engineering
Foundation, Intuition and Applications in Business Decision Making
Buch, Englisch, Band 32, 370 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 758 g
Reihe: IFSR International Series in Systems Science and Systems Engineering
ISBN: 978-3-030-04557-9
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
- Mathematik | Informatik Mathematik Numerik und Wissenschaftliches Rechnen Angewandte Mathematik, Mathematische Modelle
- Mathematik | Informatik Mathematik Operations Research
- Mathematik | Informatik Mathematik Mathematik Interdisziplinär Systemtheorie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftssysteme, Wirtschaftsstrukturen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Entscheidungsfindung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Forschung und Information Kybernetik, Systemtheorie, Komplexe Systeme
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Introduction.- Part 1: The Foundation.- Chapter 2: The Concept of General Systems.- Chapter 3: Mappings and Constructions of Systems.- Chapter 4: Connectedness.- Chapter 5: Hierarchies – Construction of Large-Scale Systems.- Chapter 6: Controllabilities.- Chapter 7: Limit Systems.- Chapter 8: Systems of Single Relations.- Chapter 9: The Feedback Mechanism.- Chapter 10: Properties Invariant under Feedback.- Chapter 11: Decoupling of Single-Relation Systems.- Chapter 12: Decomposability Conditions.- Part 2: The Systemic Intuition.- Chapter 13: How Systems Could Be Intuitively Seen.- Chapter 14: Whole Evolutions, Where Systemic Yoyos Come From.- Chapter 15: Some Empirical Justifications.- Part 3: Applications in Business Decision Making.- Chapter 16: Economic Events and Processes.- Chapter 17: Issues of Competition.- Chapter 18: Some Issues of the Family.- Chapter 19: Some Remarks on Organizational Efficiencies.- Chapter 20: Dealing with Indecisive Customers through Pricing.- Chapter 21: An Idea on How to Heighten the Competitive Spirits of Sales Associates.