Foster / Black | Humane Composition Pedagogy | Buch | 978-3-031-86164-2 | sack.de

Buch, Englisch, 133 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 306 g

Foster / Black

Humane Composition Pedagogy


Erscheinungsjahr 2025
ISBN: 978-3-031-86164-2
Verlag: Springer Nature Switzerland

Buch, Englisch, 133 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 306 g

ISBN: 978-3-031-86164-2
Verlag: Springer Nature Switzerland


Humane Composition Pedagogy (HCP) provides a pedagogical framework for reconciling the current disconnect between neoliberal higher education policies (sometimes called the “business model” of higher education) and the demand for kinder and more human-centered instruction. Humane education is a pedagogical model, with origins in secondary education, that considers emotional wellbeing, civic engagement, and intrinsic motivation as central to learning. The authors suggest that humane pedagogies can and should be adapted to higher education contexts, as a means of synthesizing literatures on the pedagogies of inclusion and care from noteworthy scholars including Jamil Zaki, Lisa Blankenship, Asao B. Inoue, Ruchika Tulshyan, and more. Without feeding a crisis narrative or calling for a complete systemic overhaul, HCP offers both an alternative to, and an act of resistance against, dehumanizing forces in today’s colleges and universities. In exploring its three tenets–empathy, wellbeing, and belonging–the authors call for improved collaboration among key stakeholders (faculty, students, and administrators) to center the human experience in how we approach college instruction, thereby allowing universities to better fulfill their educational missions.

Foster / Black Humane Composition Pedagogy jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


1. Introduction: Introducing Humane Composition Pedagogy.- 2. Ecologies of Empathy: A Relational Model for the Humane Composition Classroom.- 3. Fostering Cultures of Wellbeing within the Humane Composition Classroom.- 4. Nurturing Belonging: Access and Inclusion Practices for the Humane Composition Classroom.- 5. Conclusion: Towards a Humane Higher Education.


Tamara Luque Black is an Associate Professor (Teaching) of Writing at the University of Southern California, USA.

Amber Foster is an Associate Professor (Teaching) of Writing at the University of Southern California, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.