Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 163 mm x 245 mm, Gewicht: 608 g
Methods and Strategies
Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 163 mm x 245 mm, Gewicht: 608 g
ISBN: 978-0-7506-5170-7
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Zielgruppe
Postgraduate students and practitioners in the tourism industry.<br>Libraries (faculty, site and departmental within universities and colleges and special libraries within industry)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Tourismus & Reise: Ökonomie, Ökologie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftsprognose
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
Weitere Infos & Material
Introduction; Alternative forecasting methods and evaluation; The tourism forecasting process; Basic extrapolative methods and decomposition; Intermediate extrapolative methods; An advanced extrapolative method; Causal models: regression analysis; Causal methods: structural models; Qualitative forecasting methods; Conclusion.