Buch, Englisch, 204 Seiten, Hardback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm
Buch, Englisch, 204 Seiten, Hardback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm
ISBN: 978-1-4968-3229-0
Verlag: UNIV PR OF MISSISSIPPI
In a personal, critical, and entertaining meditation on her relationship with TV-as avid consumer and critic-she considers the concept and institution of TV as well as reminiscing about beloved, derided, or completely forgotten content. She describes the shifting role of TV in her life, in a progression that is far from unique, but rather representative of a largely collective experience. It affords a parallel coming of age, that of the author and her coprotagonist, television. By turns playful and serious, wry and poignant, it is a testament to the profound and positive effect TV can have on a life and, by extrapolation, on the culture.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte