E-Book, Englisch, 284 Seiten, Format (B × H): 135 mm x 225 mm
Reihe: Kultur- und Medientheorie
Funk / Groß / Huber The Aesthetics of Authenticity
1. Auflage 2014
ISBN: 978-3-8394-1757-7
Verlag: transcript
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Medial Constructions of the Real
E-Book, Englisch, 284 Seiten, Format (B × H): 135 mm x 225 mm
Reihe: Kultur- und Medientheorie
ISBN: 978-3-8394-1757-7
Verlag: transcript
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
As a concept that increasingly gains importance in contemporary cultural discourse, authenticity emerges as a site of tearing tensions between the fictional and the real, original and fake, margin and centre, the same and the other.
The essays collected in this volume explore this paradoxical nature of authenticity in the context of various media. They give ample proof of the fact that authenticity, which depends on giving the impression of being inherent or natural, found not created, frequently turns out to be the result of a careful aesthetic construction that depends on the use of identifiable techniques with the aim of achieving certain effects for certain reasons.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Geisteswissenschaften Philosophie Ästhetik
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturtheorie: Poetik und Literaturästhetik