Buch, Englisch, Band 3, 175 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 2934 g
Design, Innovation and Practice
Buch, Englisch, Band 3, 175 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 2934 g
Reihe: The Anthropocene: Politik—Economics—Society—Science
ISBN: 978-3-319-29663-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltpolitik, Umweltprotokoll
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Humangeographie Wirtschaftsgeographie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Produktionsmanagement, Qualitätskontrolle
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Geisteswissenschaften Design Produktdesign, Industriedesign
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Umwelt- und Gesundheitspolitik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
Weitere Infos & Material
Introduction.- An Institutional Approach to Sustainable Consumption and Production.- Discourses of Sustainability.- Sustainable Consumption and Production: Insights from Practice Theory.- Beyond Backcasting.- Developing notions of the ‘good life’.- Social structures and agency in backcasting.- Making practice theory practicable: towards more sustainable forms of consumption.- Food Consumption Habits and Urban Allotment Gardens: Case Study of Riga, Latvia.- Creating low carbon neighbourhoods in Newcastle upon Tyne.- Reducing consumption distance in Ireland.- Conclusion.