Girelli | Silent Film Performance | Buch | 978-3-030-75105-0 | sack.de

Buch, Englisch, 112 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 172 g

Girelli

Silent Film Performance

Dramatic Bodies on Screen
1. Auflage 2021
ISBN: 978-3-030-75105-0
Verlag: Springer International Publishing

Dramatic Bodies on Screen

Buch, Englisch, 112 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 172 g

ISBN: 978-3-030-75105-0
Verlag: Springer International Publishing


This book provides a groundbreaking exploration of silent film performance. It combines close reading of silent screen acting with theoretically informed analysis, stressing the overlap between different performative arts, such as film and stage acting, dance, mime, and pantomime. The boundary between silent and sound films is also challenged. Anna Pavlova’s acting in The Dumb Girl of Portici is read through Freud’s work on the uncanny, disability studies, and notions of intermediality. Vladimir Mayakovsky’s performance in The Young Lady and the Hooligan is approached as a silent soliloquy and a representation of loneliness. Ivan Mozzhukhin’s tour de force in The Late Mathias Pascal is discussed through a queer failure lens, while Pola Negri’s presence in Hotel Imperial is analysed with the aid of texts on wartime anxiety. Harald Kreutzberg’s stunning number in Paracelsus is examined in the light oftheories of mime and pantomime, arguing for its subversive potential in a Third Reich sound film.

Girelli Silent Film Performance jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: Sign of the Uncanny: Anna Pavlova in The Dumb Girl of Portici (1916, USA).- Chapter 3: Performing Loneliness: Vladimir Mayakovsky’s Silent Soliloquy in Baryshnya i Khuligan / The Young Lady and the Hooligan (1918, USSR).- Chapter 4: Re-booting the Self: Ivan Mozzhukhin and Queer Failure in Feu Mathias Pascal / The Late Mathias Pascal (1926, France).- Chapter 5: ‘Our Bravest and Most Beautiful Soldier’: Pola Negri, Wartime, and the Gendering of Anxiety in Hotel Imperial (1927, USA).- Chapter 6: Silent Performance Beyond Silent Film: Harald Kreutzberg in Paracelsus (1943, Germany).- Index.



Elisabetta Girelli is Honorary Senior Lecturer in Film Studies at the University of St Andrews. She has published widely on performance, stardom, silent film, Queer Theory, and cinematic representation.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.