E-Book, Englisch, Band 104, 156 Seiten
Gist Portraits of Anti-racist Alternative Routes to Teaching in the U.S.
1. Auflage 2018
ISBN: 978-1-4331-4606-0
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Framing Teacher Development for Community, Justice, and Visionaries
E-Book, Englisch, Band 104, 156 Seiten
Reihe: Black Studies and Critical Thinking
ISBN: 978-1-4331-4606-0
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gewalt und Diskriminierung: Soziale Aspekte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungswesen: Organisation und Verwaltung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Sozialisation, Soziale Interaktion, Sozialer Wandel
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem
Weitere Infos & Material
List of Illustrations – List of Tables – Conra D. Gist: Teacher Development for Community, Justice and Visionaries – Rachelle Rogers-Ard: Teach Tomorrow in Oakland: Combating Cultural Isolation and Revolving Doors for Teachers of Color – La Vonne I. Neal /Sarah Militz-Frielink: Teach Tomorrow in Oakland Commentary – Reyes L. Quezada / Ernesto Ruiz: Former Children of Migrant Farmworkers: A “Secret” Pipeline for Growing Your Own Bilingual and Bicultural Teachers in California – Belinda Bustos Flores: California Mini-Corps Commentary – Kate Van Winkle: Grow Your Own (GYO) Illinois—Creating Teachers and Community Leaders – Nicholas Michelli: GYO Illinois Commentary – Josephine Pham / Rita Kohli: Cultivating Teachers of Color as Change Agents: A Model of Critical Race Professional Development – Ana Maria Villegas: Institute for Teachers of Color (ITOC) Committed to Racial Justice Commentary – Conra D. Gist: Reimagining Teacher Development – Contributor Biographies.