Buch, Englisch, 744 Seiten, Format (B × H): 191 mm x 234 mm, Gewicht: 1430 g
An In-depth Guide to 3D Fundamentals, Geometry, and Modeling
Buch, Englisch, 744 Seiten, Format (B × H): 191 mm x 234 mm, Gewicht: 1430 g
ISBN: 978-0-12-088482-7
Verlag: William Andrew Publishing
Each concept is explained progressively and is fully implemented in both MEL and C++ so that an artist or programmer can use the source code directly in their own programs. Geometry and modeling are covered in detail with progressively more complex examples demonstrating all of Maya's possible programming features.
David Gould's first volume is widely regarded as the most authoritative reference on Maya programming. Volume II continues this tradition and provides an unmatched guide for the artist and programmer tackling complex tasks.
Zielgruppe
Intermediate to advanced Maya developers, technically savvy artists, technical directors, and students; in the film, television, and game industries
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Umweltrecht Abfall- und Bodenschutzrecht
- Technische Wissenschaften Bauingenieurwesen Konstruktiver Ingenieurbau, Baustatik
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Wasserversorgung
- Technische Wissenschaften Bauingenieurwesen Wasserbau
- Technische Wissenschaften Bauingenieurwesen Baugewerbe, Bauplanung, Baubetrieb
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltverschmutzung, Umweltkriminalität, Umweltrecht
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Bauindustrie, Baugewerbe
- Technische Wissenschaften Umwelttechnik | Umwelttechnologie Abfallwirtschaft, Abfallentsorgung
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Abfallbeseitigung, Abfallentsorgung
Weitere Infos & Material
Preface; 1 Introduction; 2 Points; 3 Vectors; 4 Rotations; 5 Transformations; 6 Transform Nodes; 7 Coordinate Frames; 8 Polygonal Meshes; 9 Nurbs; 10 Subdivision Surfaces; 11 Contexts (Tools); A Further Learning; B Further Reading; Glossary; Index