Buch, Englisch, 132 Seiten, Format (B × H): 146 mm x 223 mm, Gewicht: 2863 g
ISBN: 978-1-137-38856-8
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Holocaust education is a rapidly evolving and controversial field. This book, which critically analyses the very latest research, adopts a global perspective and discusses a number of the most important debates which are emerging within it such as teaching the Holocaust without survivors and the role of digital technology in the classroom.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Jüdische Studien Jüdische Studien
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Besondere Kriege und Kampagnen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
Weitere Infos & Material
1. Perception, Knowledge and Attitudes 2. Intellectual and Emotional Responses 3. The Quality of Research and Scholarship 4. Holocaust Universalisation 5. Teaching the Holocaust without Survivors 6. The Digital Era of Holocaust Education