Phronesis, Art and Non-traditional Students
Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 3896 g
ISBN: 978-3-319-73310-4
Verlag: Springer International Publishing
The authors argue that democratic education should allow each participant to feel enhanced, included and able to participate in order to create a constructive and reciprocal dialogue. This work will be of value to students and scholars interested in democratic education, the experiences of non-traditional students, and the sociology of education.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Erwachsenenbildung, lebenslanges Lernen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Politische Bildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Kunst, Musik, Theater (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Bildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Non-traditional students in art and design higher education.- Chapter 2. Basil Bernstein and democratic education.- Chapter 3. Phronesis and democratic education.- Chapter 4. Chad's deliberations about her education in art and design.- Chapter 5. Bob's story and horizontal discourse in the studio.- Chapter 6. Eliza's story of exclusion.- Chapter 7. Jane's story of confidence, inclusion and participation through phronesis.- Chapter 8. Conclusion and recommendations.