Buch, Englisch, Band 25, 252 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 479 g
The Islamic State's Symbolic Repertoire
Buch, Englisch, Band 25, 252 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 479 g
Reihe: Integration and Conflict Studies
ISBN: 978-1-80073-266-7
Verlag: Berghahn Books
Describing the Islamic State’s ideologues as ‘entrepreneurs of identity’, this book explores how the group defined categories of social identity and used these categories as tools of communicative and cognitive structuring. Based on a wide dossier of original texts, speeches, images, and videos, the book examines how these ideologues have built a symbolic repertoire around the black flag as well as ideas and social practices such as the dictum to command good and forbid wrong, the supervision of public behaviour, and the oath of allegiance to the Caliph.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Religiöse Intoleranz, Verfolgung, Religionskonflikte
- Geisteswissenschaften Islam & Islamische Studien Der Islam und die Moderne (Westliche) Welt
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Gewalt Terrorismus, Religiöser Fundamentalismus
- Geisteswissenschaften Islam & Islamische Studien Islamismus, Fundamentalismus
- Geisteswissenschaften Religionswissenschaft Religionswissenschaft Allgemein Religiöser Fundamentalismus
- Geisteswissenschaften Islam & Islamische Studien Geschichte des Islam Geschichte des Islam: 20./21. Jahrhundert
Weitere Infos & Material
List of Figures
Acknowledgements
Notes on Translations and Transliteration
Introduction
Chapter 1. Entrepreneurs of Identity and the Sectarianization of Iraq and Syria
Chapter 2. The Caliphate
Chapter 3. Iconography and Iconoclasm
Conclusion
Glossary of Frequently Used Arabic terms
References
Index