Buch, Englisch, 344 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 530 g
How to Partner with Startups to Create Value
Buch, Englisch, 344 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 530 g
ISBN: 978-1-3986-1694-3
Verlag: Kogan Page
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskooperationen, Joint Ventures
Weitere Infos & Material
Section - ONE: Exploring Venture Clienting;Chapter - 01: Introduction; Chapter - 02: The history of corporate venturing – the path to Venture Clienting; Chapter - 03: The corporate venturing toolbox – the Swiss Army knife of corporate innovation; Chapter - 04: Venture Clienting – defining the concept; Section - TWO: Venture Clienting in action;Chapter - 05: Laying the groundwork with strategy; Chapter - 06: The basics – organization, infrastructure, communication; Chapter - 07: The process; Chapter - 08: Enabling processes; Chapter - 09: Governance and control; Chapter - 10: Culture and stakeholder management; Section - THREE: Challenges, solutions and possibilities;Chapter - 11: Challenges and solutions – overcoming the hurdles of Venture Clienting; Chapter - 12: The future – trends and predictions in Venture Clienting; Chapter - 13: Closing thoughts – the future of corporate innovation and strategic consideration;