Lessons from the Aviation Industry When Dealing with Error
Buch, Englisch, 191 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 232 mm, Gewicht: 300 g
ISBN: 978-1-349-44655-1
Verlag: Palgrave MacMillan UK
In most organizations, errors - although common and unavoidable - are rarely mentioned bottom-up. Using this example of the high risk aviation industry this book assess how active error management can work and lead to success. Using academic research and 10 actual aviation accidents cases, this book will provide compelling and informative reading.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
- Technische Wissenschaften Bauingenieurwesen Verkehrsingenieurwesen, Verkehrsplanung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmenskommunikation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Entscheidungsfindung
Weitere Infos & Material
Introduction: Why Errors Matter PART I Case 1: New England Air (NE) 248 Too Scared to Ask Case 2: Japan Airlines (JAL) 8054 Hope Replaces Action Case 3: Birgenair 301 Authority and Mental Framing Case 4: KLM 4805 The Pressure of the Captain's Mood Case 5: United Airlines 173 Silent Power Case 6: Avianca 052 Encouragement is not Empowerment PART II Crew Resource Management Transforming the Captain's Position – but Preserving the Hierarchical Structure Surprising Side Effects Led to a Breakthrough PART III Case 7: United Airlines 811 Copilot Takes Charge Case 8: United Airlines 232 Flexible Team Enhancement Case 9: Successful Error Detection and Correction Copilot Overrules Captain Case 10: Czar 52 Limits of CRM