Buch, Englisch, 181 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 4203 g
Buch, Englisch, 181 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 4203 g
ISBN: 978-3-642-36021-3
Verlag: Springer
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Berufe, Ausbildung, Karriereplanung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Wirtschaftswissenschaften (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Wirtschaftspädagogik, Berufspädagogik
Weitere Infos & Material
Introduction.- About the Contributors.- Part I: Theoretical Aspects of Business Ethics.- The Competitive Edge of Moral Leadership.- Rethinking the Impact of Religion on Business Values: Understanding its Reemergence and Measuring Its Manifestations.- Part II: Business Ethics in Asia.- Understanding Integrity Across Generations in China: Implications for Personnel Choices in Chinese Corporations.- Corruption and Anti-Corruption in China: Challenges and Countermeasures.- Taking Your Codes to China.- “Do as the Romans do in Rome”?.- Mahatma Gandhi’s Satyagraha: A Business Ethics Paradigm.- Part III: The Asian Dimension of Teaching Business Ethics.- Teaching Business Ethics: Challenges and Responses.- Reframing Business Ethics in the Management Education Curriculum.- Implementing Business and Professional Ethics in an Asian Context: Three Steps to Integration.- Why and How to use Case Studies in teaching Business Ethics.- Indian Experiment in Teaching Business Ethics.- Part IV: Towards a New Paradigm of Business Ethics in Asia.- Can Business Schools Lead the Way To a World Worth Living In?.