Buch, Englisch, 217 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 530 g
Interdisciplinary Insights on Innovative Methods and Formats
Buch, Englisch, 217 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 530 g
ISBN: 978-3-031-11577-6
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Wirtschaftswissenschaften (Unterricht & Didaktik)
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Wirtschaftspädagogik, Berufspädagogik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein E-Learning
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
Weitere Infos & Material
Part 1. Teaching Approaches and Support.- Chapter 1. Teaching Transformative Service Learning.- Chapter 2. Challenge-based Learning: How to Support the Development of an Entrepreneurial Mindset.- Chapter 3. Developing Responsible and Sustainable Innovations in Entrepreneurship Education - Introducing the Sandbox Approach.- Chapter 4. Using Moodle to Teach Computer Literacy to First Time Computer Users: A Unam Case Study.- Part 2. Formats.- Chapter 5. Transformational Sustainability Entrepreneurship: Encouraging Students to Become Change Agents.- Chapter 6. Insights Into an Action-oriented Training Program to Promote Sustainable Entrepreneurship.- Chapter 7. Introducing an Innovative International Format for Experience-based Sustainability Entrepreneurship Education: The YEEES Sustainability Camps.- Chapter 8. Transdisciplinary Learning Experiences in an Urban Living Lab: Practical Seminars as Collaboration Format.- Chapter 9. Using Unplugged Tools to Introduce Coding to South African Learners.- Part 3. Research.- Chapter 10. I Would Help the Lecturer with Marking: Entrepreneurial Education Insights on Academic Resilience from the Perspectives of Engineering Students in South Africa.- Chapter 11. Measuring the Success of Innovative Entrepreneurship Education in Universities: Impact Clusters and the Importance of Entrepreneurial Intention.