Han | Post-Lingual Chinese Language Learning | Buch | 978-1-137-59839-4 | sack.de

Buch, Englisch, 131 Seiten, Format (B × H): 154 mm x 218 mm, Gewicht: 2989 g

Reihe: Palgrave Studies in Teaching and Learning Chinese

Han

Post-Lingual Chinese Language Learning

Hanzi Pedagogy
2017. Auflage 2017
ISBN: 978-1-137-59839-4
Verlag: Palgrave MacMillan UK

Hanzi Pedagogy

Buch, Englisch, 131 Seiten, Format (B × H): 154 mm x 218 mm, Gewicht: 2989 g

Reihe: Palgrave Studies in Teaching and Learning Chinese

ISBN: 978-1-137-59839-4
Verlag: Palgrave MacMillan UK


This book presents a thought-provoking challenge to mainstream theories of second language learning. Focusing on Chinese Hanzi, a self-sufficient meaning-making system that operates via visual shape and the logic built into its formation, it analyses ‘post-lingual’ pedagogy. The author examines this ‘language beyond language’ or linguistic theories, demonstrating that Hanzi is not made up simply of arbitrary signs but is the result of a complete conceptualisation process. In doing so, she creates a conceptual framework that builds on Hanzi’s humanistic spirit of language learning. This intriguing book will interest students and scholars of language education, and offers practical advice for those involved in teaching and learning Chinese as a foreign language. 
Han Post-Lingual Chinese Language Learning jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1. Contextualising Chinese language education in the Western Context.- Chapter 2. Chinese language and Duiwai Hanyu Jiaoxue (Teaching Chinese as a Foreign Language).- Chapter 3. The debatable role of English (L1) in Duiwai Hanyu (L2) Jiaoxue (Teaching Chinese as a Foreign Language).- Chapter 4. Post-lingual pedagogical practice - Hanzi Method.- Chapter 5. Meaning-making - Hanzi orthography and real world integrated learning.- Chapter 6. Learning through the logic in Hanzi.- Chapter 7. Hanzi method - knowledge generation, concepts / conceptualization and thoughts in Hanzi.- Chapter 8. Further thoughts on Hanzi methods - the language, epistemology and ontology.


Jinghe Han is Senior Lecturer at the Centre for Educational Research, Western Sydney University, Australia. Her research interests include post-lingual pedagogy, research literacy, and English as a Medium of Instruction.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.