Buch, Englisch, Band 42, 266 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 429 g
Approaches from philosophy, economics and psychology
Buch, Englisch, Band 42, 266 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 429 g
Reihe: Theory and Decision Library A:
ISBN: 978-90-481-8506-1
Verlag: Springer Netherlands
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Umwelt-, Konsum- und Werbepsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
Weitere Infos & Material
Preference Change: An Introduction.- Three Analyses of Sour Grapes.- For Better or for Worse: Dynamic Logics of Preference.- Preference, Priorities and Belief.- Why the Received Models of Considering Preference Change Must Fail.- Exploitable Preference Changes.- Recursive Self-prediction in Self-control and Its Failure.- From Belief Revision to Preference Change.- Preference Utilitarianism by Way of Preference Change?.- The Ethics of Nudge.- Preference Kinematics.- Population-Dependent Costs of Detecting Trustworthiness: An Indirect Evolutionary Analysis.